Verkeer, vervoer en waterstaat
| (bedragen x € 1.000) | ||||
Verkeer, vervoer en waterstaat | Realisatie 2017 | Begroting voor wijziging | Begroting na wijziging | Realisatie 2018 | Verschil |
Lasten | 7.517 | 9.372 | 11.884 | 11.006 | 878 |
Baten | 1.191 | 673 | 749 | 1.008 | 259 |
Saldo van baten en lasten | 6.326 | 8.699 | 11.135 | 9.998 | 1.137 |
Toevoeging reserves | 12.200 | 144 | 1.865 | 1.865 | 0 |
Onttrekking reserves | 7.531 | 346 | 4.569 | 3.676 | -893 |
Resultaat programma | 10.995 | 8.497 | 8.431 | 8.187 | 244 |
(bedragen x € 1.000) | ||
Toelichting | V/N | |
Bij het taakveld verkeer en vervoer zijn hogere lasten gerealiseerd voor onderhoud zandwegen, bermen en bermsloten in verband met achterstallig onderhoud en exterene inhuur i.p.v. eigen dienst. Daarnaast is door het aanblijven en duur van winters weer meer zout ingekocht en meer inhuur c.q. onderhoud materieel. | -126 | N |
De legesopbrengsten kabels en leidingen zijn hoger dan begroot. | 72 | V |
Incidentele budgetten zijn niet geheel benut en nog niet afgerond. Meestal dekken we éénmalige budgetten uit de algemene risico-reserve. Wij stellen voor deze over te hevelen naar 2019 bij de resultaatbestemming (zie raadsvoorstel). | 937 | V |
Overige (financieel technische) afwijkingen | 254 | V |
Geraamd resultaat | 1.137 | V |
Mutaties reserves: | ||
Onttrekkingen reserves: | ||
Niet uitgegeven éénmalige budgetten met als dekking een reserve | -717 | N |
Lagere afschrijvingslasten met als dekking bestemmingsreserve kapitaallasten | -176 | N |
Totaal: | -893 | |
V = Voordeel, N = Nadeel |