Wat heeft het gekost?
(Bedragen x € 1.000) | |||||
Verkeer, vervoer en waterstaat | Jaarrekening 2017 | Begroting Primitief 2018 | Begroting na wijziging 2018 | Realisatie 2018 | Verschil 2018 |
Lasten | 7.521 | 9.388 | 11.884 | 11.006 | 879 |
Baten | 1.191 | 673 | 748 | 1.008 | -260 |
Saldo van baten en lasten | 6.330 | 8.715 | 11.136 | 9.997 | 1.138 |
Toevoeging reserves | 12.200 | 144 | 1.865 | 1.865 | |
Onttrekking reserves | 7.531 | 346 | 4.569 | 3.676 | 894 |
Mutaties reserves | 4.669 | -202 | -2.704 | -1.810 | -894 |
Resultaat programma | 10.999 | 8.513 | 8.431 | 8.187 | 245 |
Toelichting op de verschillen
Lasten
De lasten zijn lager dan begroot o.a. omdat eenmalige budgetten 2018 niet volledig zijn benut. Deze gaan over naar 2019.
Baten
De legesopbrengsten kabels en leidingen zijn hoger dan geraamd. Ook zijn er meer baten gerealiseerd dan begroot omdat er meer lasten schadegevallen verhaald zijn bij derden.
Een uitgebreide toelichting op de verschillen is opgenomen in de financiële jaarrekening.
Toelichting op het overzicht van baten en lasten programma Verkeer, vervoer en waterstaat